דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוספי מזון נפוצים ותפקידם העיקרי 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 895   [ נצפה 2971 פעמים ]

תוספי מזון פופולאריים  ומידת הכדאיות שלהם

 

 

ויטמין C- הוויטמין האולטימטיבי ?נחוץ לכל בעיה או מחלה בגופנו. מומלץ בעיקר לטיפול ב:

 

א.      זיהומים- מטפל בזיהומים שונים שנגרמים עקב חיידק או וירוס , מטפל בהתקררויות ובהצטננות . הוויטמין למעשה מחזק את מערכת החיסון שזקוקה לוויטמין על מנת לפעול בצורה יעילה. הנוגדנים וכדוריות הדם הלבנות שאחראיות על מערכת החיסון בנויות בין השאר מוויטמין C.

 

ב.       אסטמה ואלרגיות- ויטמין C במינונים גבוהים של 1000 מ"ג ומעלה נמצא יעיל בטיפול של אלרגיות ואסטמה.

 

ג.        מחלות לב- ויטמין C מונע חמצון של כולסטרול ושקיעת כולסטרול ושומנים בכלי הדם ובכך מונע מחלות לב ועורקים.

 

ד.       מתח נפשי- בשעת סטרס מופרשים לנו הורמוני סטרס שבנויים בין היתר מוויטמין C לכן בזמני לחץ כדאי לגוף לספק יותר ויטמין C כי אחרת המאגרים ידללו ומערכת החיסון תפגע.

 

ה.      הפרעות ראיה- מונע חמצון של כלי הדם בעין ושקיעת פסולת באזור העין .

 

ו.        חיזוק רצועות, גידים ועור:  איברים אלו בנויים מקולגן שהוא המרכיב שנותן את העוצמה והכוח לעור ,רצועות וגידים. המרכיב העיקרי בקולגן הוא ויטמין C.

 

לסיכום: מומלץ לכלל האוכלוסייה לטיפול ולמניעה. המינון הנדרש הוא מעל ההמלצה המקובלת של 60 מ"ג ליום. טיפול מומלץ נע בין 500 מ"ג ועד   3000 מ"ג . המינון נקבע על ידי נטורפת.

 

 

ויטמין D- מומלץ בעיקר לבעיות של דלדול עצם, ספחת( קשקשים בעור), יתר לחץ דם .

לסיכום: מומלץ לאוכלוסיה ספציפית במינון של 400- 800 מ"ג. חשוב המינון כי עודף רעיל(יכול לגרום בין היתר לאבנים בכליות).

 

ויטמין B קומפלקס-  עובד בתהליכים הביו- כימים של חילוף חומרים (עיכול פחמימה וחלבון) ,מרכיב עיקרי  בתפקוד תקין של מערכת העצביים ומרכיב עיקרי בבריאות העור,שיער ועיניים לכן מומלץ ל: בעיות מטבוליות כמו סוכרת,השמנה,בעיות במערכת העיכול, בעיות עור, נשירת שיער, הפרעות קשב וריכוז, שכחה, אפילפסיה , אלציהמר ושאר בעיות במערכת העצביים. 

המינון: נקבע על ידי נטורפת. מקובל לקחת 50 מ"ג .

 

 

קרנטין- חומצה אמינית( נגזרת פירוק של חלבון) שתורמת לאנרגיה( טובה לספורטאים ולצורך הרזייה): התוסף מייעל את תהליך המטבוליזם ( עוזר לשרוף שומן ולהפיק ממנו אנרגיה), מחזק את שריר הלב, מונע היחלשות שרירים. בתזונה מקור עיקרי: מוצרים מהחי( נמצא במינון נמוך).

לסיכום: 500 מ"ג ועד ל-2 גרם. מינון נקבע על ידי נטורפת. מומלץ לאוכלוסיה הכללית לתחזוקה,מניעה וטיפול.

 

מגנזיום-מינרל המצוי בעיקר בדגנים מלאים,שקדים ,אגוזים סויה,,ירקות ירוקים,וגרעיני חמניות. מצוין לטיפול ב: חולי אוסטופוארוזיס, בעיות במערכת העצבים(כאבי ראש, נדודי שינה,דיכאון,הפרעות נירולוגיות) , לאנשים וספורטאים הסובלים מהתכווצויות שרירים,לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה,לסובלים מטרשת עורקים ולסובלים מאבנים בכליות.

מינון: 400-800 מ"ג מותאם אישית למטופל. ישנה סכנה להתנגשות עם תרופות ללחץ דם גבוה לכן לא ללקיחה ללא יעוץ נטורפתי.

 

 

אומגה 3- שומר על רמת שומנים נמוכה בדם, מוריד כולסטרול רע ,מטפל ביתר לחץ דם, עוזר לייצוב רמות סוכר בדם, מונע סרטן, מטפל בהפרעות קצב לב, יעיל למחלות מפרקיים ושחיקת סחוסים, לטיפול במחלות אוטואימוניות ( מערכת החיסון תוקפת את הגוף בטעות), לטיפול במחלות של מערכת העיכול , לטיפול בבעיות עור, לטיפול במצבי רוח,לטיפול בהפרעות קשה וריכוז.

 

לסיכום: למגוון רחב של בעיות לכן מותאם לכלל האוכלוסייה לטיפול או לתחזוקה. יש לשים לב ששמן הדגים מדלל דם וכן אנשים שלוקחים מדללי דם כמו אספריין מומלץ להם להתייעץ עם נטורפת.

 

חיידקי פרוביוטיק- לטיפול במחלות עיכול שונות, לטיפול בקנדידה( פטרייה וגינאלית) , לטיפול בעצירות או שלשול, לקיחה יחד עם אנטיביוטיקה כדי להגן על המעיים, לטיפול בדלקת מפרקיים,

לסיכום: מומלץ לקחת 1-3 קפסולה ביום לטיפול בבעיות שפורטו. רמת בטיחות גבוהה.

 

Q10- קואנזים-  נוגד חמצון ולכן טוב לטיפול במחלות לב, עורקים וכלי דם אחרים, אנרגיה ללב לכן טוב לספורטאים, טיפול ביתר לחץ דם וסוכרת,.

 

גלוקוזאמין- מספק את אבני הבניין הנחוצות לבנייתו של סחוס חדש ולכן טוב לטיפול בבעיות מפרקיים וסחוסים. התוסף טוב גם למניעת כאבי שלד ומפרקים ולא רק לטיפול בסחוס פגוע. לסובלים מבעיה של.

 

גינקו בילובה- צמח מרפא שנמכר בחנויות כקפסולה. ממריץ את הפעילות השכלית, ממריץ זרימת דם ומהווה הגנה למוח. לטיפול בבעיות עצביות( כמו אלצהימר), בעיות קצב לב, בעיות זקפה, כאבי ראש, נשירת שיער. לא מומלץ לסובלים מלחץ דם גבוה.

 

 

 

רשימת התוספים שפורטה היא רשימת התוספים הנפוצים והנמכרים ביותר. כמובן שישנו מגוון רחב של ויטמינים ותוספים נוספים שטובים ומותאמים למגוון רחב של בעיות או מחלות שלא פורטו בדף מידע זה.

 

תוספי מזון בשימוש נכון ומושכל יכולים להיות עזר רב לטיפול טבעי בבעיה או מחלה. לתוספי המזון כמו הרבה דברים יש מעלות אך גם טמון בתוכם סכנות רבות כמו רעילות, התנגשות עם תרופות ורגישויות לכן הפתרון הטוב ביותר שאני יכול להציע לכם הוא להתייעץ עם נטורפת לגבי תוספים מומלצים ומינונים מותאמים באופן אישי.

  

 

" בריאות מהטבע" : * יעוץ נטורפתיה ותזונה לכל מטרה או מחלה. * הכנת פורמולות טבעיות מצמחי מרפא לכל מטרה. * מוצרי קוסמטיקה טבעיים לטיפוח ולבעיות רפואיות . * סדנאות חוויה והרצאות בנושאי בריאות ואורח חיים. לפרטים אלעז יוסף נטורפת(N.D), רוקח טבעי, הרבילסט ומאמן כושר(תואר ראשון בחינוך גופני). נייד 054-4839681 ומייל: elaz28@walla.co.il  או בפייסבוק( חנות וירטואלית) תחת השם בריאות מהטבע אלעז יוסף

 

 

 בריאות מהטבע" : www.briutteva.co.il         


   מתמחים ביעוצי תזונה ונטורפתיה, שיפור כושר גופני, הכנת תכשירים מצמחי מרפא ,הכנת מוצרי קוסמטיקה וטיפול טבעי במחלות שונות. לפרטים אלעז: 0544839681




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב